دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
دارالعلم

حوزه/ مدیر مدرسه علوم عقلی اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور «دارالعلم»، از بررسی علوم معرفتی تا روش‌شناسی اجتهاد در دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور خبرداد.

حجت‌الاسلام‌ مسلم گریوانی مدیر مدرسه علوم عقلی، دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور «دارالعلم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار داشت: این اعتکاف در ۵ مدرسه علمی با موضوعات، قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش‌شناسی و ادبیات و زبان فارسی با اولویت طلاب برادر و خواهر سطح ۴، نخبگان و پژوهشگران مراکز و مؤسسات تخصصی، مدرسین دروس سطح یک و دو برگزار می‌شود.

وی افزود: مدرسه تابستانی علوم عقلی ذیل طرح نوپا و ابتکاری حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی تحت عنوان مدرسه تابستانی «دارالعلم» برای دومین سال متوالی، از ۶ تا ۱۸ مردادماه سال جاری به مدت ۱۲ روز تدارک‌ دیده‌ شده است.

حجت‌الاسلام‌ گریوانی تصریح کرد: این مدرسه با حضور ۱۲ نفر از اساتید مطرح کشوری از استان‌های تهران، قم، اصفهان و خراسان و با پذیرش طلاب فرهیخته و اساتید علوم عقلی، نخبگان و پژوهشگران حوزه‌های کلام، فلسفه و سایر علوم معرفتی و عقلی برگزار می‌شود.

وی به محورهای موضوعات مدرسه علوم عقلی اشاره کرد و گفت: این مدرسه با رویکرد علوم عقلی و رئوس ثمانیه در موضوعاتی از قبیل نگاهی کلان به تاریخ تطور علوم عقلی، روش‌شناسی اجتهاد، علوم معرفتی و موضوع روش‌شناسی امتداد علوم عقلی در ساحات انضمامی و همچنین مباحثی همچون رابطه و نسبت علوم عقلی با علوم نوپدیدی مثل مهدویت برنامه‌ریزی شده است.

مدیر مدرسه علوم عقلی، اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه به مسائل علوم نقلی و عقلی نگاهی از درون می‌شود از همین رو طلاب به‌شدت نیاز دارند به علوم از دید کلان بنگرند و به همین منظور بهترین اساتید را از استان‌ها و مراکز علمی کشور دعوت کردیم تا طلاب از فرصت طلایی این اعتکاف علمی بهره‌مند شوند.

وی هدف از برگزاری این اعتکاف را رشد علمی طلاب و بهره‌مندی از هم‌جواری بارگاه منور رضوی ذکر کرد و یادآور شد: هدف دیگر این اعتکاف این است که فضلا و اساتید علوم عقلی از استان‌های مختلف با هم ارتباط بگیرند و از جدیدترین مسائل علوم عقلی مطلع شوند تا تحصیل علوم عقلی از مسائل خشک و کهن خارج شده و مسائل معرفتی مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha